lördag 28 maj 2011

Burkar med virkade dukar som lock

 Har varit hos min supergoa kompis Marika i em. och då gjorde jag korsetter till ett par burkar, som lock har jag stärkta dukar, vill ni ha receptet till stärkningen gå in på Marikas blogg där finns det.
http://mitashantverksblogg.blogspot.com/
Dukarna har jag hittat på loppis för en billig peng, tänk att sitta och virka dessa fina dukar som ingen nästan vill ha idag men allt går att använda som till det här.
Ha en trevlig kväll.
MVH.  Maud

8 kommentarer:

  1. Åhh såå söta burkarna blev

    SvaraRadera
  2. Det var dom sötaste burkar jag sett på länge, vilken ide´, detta måste jag testa har massa virkade dukar jag inte använder...
    krammmmm
    //anneli

    SvaraRadera
  3. Tänk vad mycket fint man kan göra med spetsdukar. Burkarna blev jättesöta. Och billiga dukar hittar man på olika secondhand. Jag har stärkt någon i sockerlösning och så blev det en skål.Ha en bra söndag !! Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Så söta burkar. Helt underbara! Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Vilka fina burkar. Jag har också tänkt på samma sak när jag var på loppis. jag köpte lite tunnare virkade små dukar som jag la mellan mina fintallrikar och uppläggningsfat. Ha det gott. Kram kram

    SvaraRadera
  6. Underbara burkar,
    roligt att ha dom framme.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  7. Tänk så lite det behövs för att pimpa upp några glasburkar! Det gäller bara att man har lite fantasi :)

    SvaraRadera