onsdag 8 juni 2011

Student ljuslyktor

Idag har det pysslats dagen lång trots att det är så fint väder, men jag ska vara med på ett ställe på Kinnekulle som heter Falkängen på söndag och då får jag ju ha lite att sälja.
Jag har gjort en hel del smycken och ett par beställningar på konfirmationskort, så har jag gjort de här ljuslyktorna med student mössor på.
Det är helt vanliga ljusglas och så har jag limmar på vitt snöre och sedan är det en servett med Decupagelack .
Mini flaskan är gjord på samma sätt fast jag har satt på en ljuslykta på toppen.
Ideen kommer från en pysselaffär här i stan en käck liten present om man inte vill ge blommor.

Det va allt från mig idag, ha en trevlig kväll.
MVH. Maud

9 kommentarer:

  1. Men kära du, vilka fina saker du har gjort. Dessa blir ju utmärkta små gåvor. De kommer att gå lätt att sälja tror jag. Må så gott. Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Tuffa ljuslyktor :) Bra presenter. kram bibbi

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara studentpresenter!
    Titia

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är , lyktorna är kanon fina ....

    //anneli

    SvaraRadera
  5. Villken rolig ide,
    jätte fina,
    Det måste jag prova.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  6. Roliga presenter att sälja eller ge bort. Hoppas det går bra med försäljningen på söndag. Ha en bra vecka. Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. WOW vilka student lyktor vilken underbar idé:) Du är jo en klippa att få det till och vilka underbara presenter att ge bort:)
    Håller tummarna för dig att det går JÄTTEBRA med försäljningen på söndag:)
    Men med alla fina saker som du gör så borde inte det vara något problem:)

    Ha det bäst och massor med kramar från din lilla vän Inger:)
    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera
  8. Hej, jag har kikat runt här och du är jätteduktig! Jättevackra kort gör du tycker jag :)

    Lisa

    SvaraRadera
  9. Jättefina ljuslyktor, nu ser vi fram emot söndag...en hel dag tillsammans. Kram från Marika

    SvaraRadera