torsdag 21 juli 2011

Pulsvärmare

Hej på er!

Det blir långt imellan Blogginläggen nu i semestertider men det är ju så, man ska hinna med så mycke .
Lite ny stickning har det blivit, denna gång ett par pulsvärmare som är stickade i Viking Baby ull, strumpsticker 2 1/2 garnet är köpt på Grunnebogarn en underbar affär om man gillar handarbete.

Lite nya smycken att åka med till Cafe Storeberg har det också blivit, här är bara några av många jag gjorde när jag kom igång.

Visar lite bilder på min lilla hörna på Cafe´t.


Såklart har jag gjort ett Loppisfynd till, iallafall tycker jag det.
En jättestor bricka med diverse skavanker men va gör det , den kostade endast 50 kr.
Mera ´ bröte´ att ha i sommarstugan.

Tack för alla fina kommentarer jag får utav er det är så roligt, tyvärr har jag varit dålig med att vara ute och titta på era Bloggar men jag bor i sommarstugan nu och där har vi ingen täckning för vare sig mobil eller då dator eller väldigt dålig täckning ibland.

I helgen överraskade våra barn oss med en resa till Gävle där de hade bokat Läkerol sviten, aldrig har jag bott ien sådan förut kändes mycke lyxigt,
Vi hade en i familjen som fyllde jämna, inte jag dock ,  vem kan det då varit?
Vi hade det så bra , kul med överrasningar.



Ha det gott.
MVH.   Maud

11 kommentarer:

  1. Oj vilken fin hörna du har och vilka fina smycken och fint stickat har du oxå hunnit med.
    Sviten ser väldigt fin ut
    GRATTIS till den jämnårige

    SvaraRadera
  2. Fina saker och så fin sviten var...Kram från Marika

    SvaraRadera
  3. Hej! :)
    Först vill jag passa på att tacka för alla dina söta kommentarer du lämnar inne hos mig, blir alltid lika glad när du kikar förbi! :)

    Pulsvärmarna ser jättehärliga ut, och smyckena är ljuvliga!
    Och jag kan intyga att dom är ännu vackrare i verkligheten. :)
    Var på Café Storeberg för ett litet tag sedan och köpte ett halsband, hade ingen aning om att det är du som gjort det! Vad roligt! :) Använder det jätteofta och tycker väldigt mycket om det. :)
    kram,
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Hej svejs
    Jag vill också tacka för alla fina kommentarer, men vad duktig du är på att göra smycken oj ojo oj oj säger man bara du är riktigt flitig du kort, smycken och stickar ........

    Men vilken svit , det är väl roligt med överaskningar ....

    Kramar från mig
    //anneli

    SvaraRadera
  5. Barnen kan ge underbara överraskningar minsann !! Vilken liten läcker shoppinghörna su har i caféet . Roligt när man får tillfälle att sälja det som man tillverkar. Fina smycken. Och gosiga pulsvärmare...är det snart dags ????
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. vilka fina saker du stickar . Din hörna i cafeet är jättefin. Hoppas du får mycket sålt. Ha en fortsatt bra sommar. Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Åhhhh, så mycke fint du har gjort..... Tänk den som kunde sticka ;O)
    Underbart med barn som vet exakt vad föräldrar behöver....Ser skönt ut och det var det nog också.
    Ha en fortsatt skön sommar.
    Kramen, Britt-Inger

    SvaraRadera
  8. Så fina saker du stickar. Vilken överraskning så gulligt av barnen.

    Önskar dig en skön helg

    Kraaaaaaam Anneli

    SvaraRadera
  9. Åh vilka superfina pulsvärmare!
    Och vilken drömhörna du har där på caféet!! Måste vara jättekul :)
    Trevlig helg!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  10. Vilka fina pulsvärmare och sjalen i ditt förra inlägg är urläcker. Fick lust att göra en själv! Vad roligt med din lilla hörna på cafét. Se spännande ut med alla fina smycken. Lycka till med försäljningen (för dom är väl till salu?)

    SvaraRadera
  11. Så mange fine saker du har i ditt lille hjørne♥. Og så flott overraskelse av noen snille barn♥

    Tusen takk for hyggelig tilbakemelding i bloggen min. Setter kjempestor pris på det♥

    Ha en fortsatt fin Søndag.

    Klem Marita♫♫

    SvaraRadera