söndag 24 juli 2011

Virkade Äggvärmare

Idag har det verkligen varit ett pysselväder må jag säga regn och blåst om varannat, och dagen känns lite dämpad efter det tråkiga som hänt i Norge.
Jag är så innerligt glad att min dotter är hemma från Oslo där hon bott i ett år för man vet ju inte, det kunde ha varit hon som befunnit sig på det olämpliga stället där bomben detonerade.

Men nu visar jag  det som jag pysslat med idag, jag lånade ett par böcker på Biloteket och bla. en som Frida Ponten gjort och i den hittade jag de här gulliga Äggvärmarna eller mössorna om man så vill.


Ett par tofflor med en liten söt blomma på blev det igår.


Och i fredags va vi bortbjudna och då vill man så klart ha med sig något så då gjorde jag denna flaska och en tändsticksask därtill.


Det va allt för idag.

Ha det gott.         MVH   Maud

3 kommentarer:

  1. Morsomme og fine eggvarmerer og tøflene så gode og varme ut♥. Veldig fin gave å gi en pyntet flaske. Har laget noen slike selv og de har blitt vel mottatt.

    Tusen takk for omtanken dere viser for oss i Norge. Dette som har skjedd har rammet hele landet da det var ungdommer fra nesten alle kommuner der. Jeg har grått mye for alle som var der og kjenne smerte helt inn i hjerterota.

    Ha en fin dag videre♥

    Klem Marita♫♫

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! fina saker du gjort. Jag fick en ny halsbandsidé idag, vill du komma till mig och dela den. Ska åka ut med Birgitta i em.(må) men imorgon(ti) är jag hemma. Kram från Marika

    SvaraRadera
  3. Tur att din dotter är hemma igen. Trots att de är vuxna, barnen, har man oftast sina tankar med dem. Pysselväder har det varit gott om i sommar. Äggvärmarna är jättesöta och tofflorna ser gosiga ut !! Kram Eva

    SvaraRadera