måndag 4 juli 2011

Virkat armband

Såg ett armband på en tjej på stan som var virkat utav mormorsrutor och då tänkte jag att ett sådant måste jag testa att göra, nu vet jag inte riktigt hur mönstret va med det här blev mitt resultat.
Fyra mormorsrutor  virkade med tre varv och så en liten pärla i mitten och en som håller ihop armbandet.
Variationen kan bli oändlig bara fantasin kan stoppa en.
Tänkte visa en annan hobby jag har också nämligen att jag målar på det mesta som går.
Vår köksdörr i stugan va så tråkigt tyckte jag så efter lite färg ser den ut så här.
Och när det ändå fanns färg kvar så åkte skåpet också med det va så färglöst men nu är det fint tycker jag.
Lika bra att ta paradhandukshängaren och melitta filterhållaren också eller hur.
Ja just det ljustaken på paradhyllan fick också lite färg allt i Dalablått och Engelsktröd.

Ha det gott.
MVH. Maud

9 kommentarer:

  1. Du e´la go´ när du sätter igång så får man passa sig för att vara ivägen eller har Per lite blommor på badbyxorna också...Kram! saknar dig!

    SvaraRadera
  2. Armbandet var ju jättefint. Ett lätt handarbete när man kan virka rutor. Väldigt snyggt du har målat också. Jag gillar den där dalablå färgen. Den passar i vår stuga med. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Så snyggt du har målat i er stuga. Enormt fint och armbandet går inte av för hackor det heller. Rolig ide. Ha det gott. Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Kjempefint armbånd. Likte det kjempegodt♥. Tusen takk for hyggelig kommentar i min blogg♥

    Ha en fin uke.

    Klæm♫♫

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart armband.
    super snyggt
    Kram Elin

    SvaraRadera
  6. Så snyggt armband!! Tänk att man kan göra nästan vad som helst, med olika material. Och kul är det också :o) Vad vore livet utan "handarbeten".
    Enormt vackra lapptäcken, du gjort också. Det är en längtan som jag skulle vilja prova på eller lära mig tekniken, för man kan ju göra så mycke vackra ting.
    Ha en skön tisdag.
    Kramen till dig.
    Britt-Inger

    SvaraRadera
  7. Härligt kreativ du är!! så härligt och roligt att måla hemma... I LAJK!!

    Kram och ha en bra sommar!!

    SvaraRadera
  8. Läckert & personligt armband!
    Härligt med färg :)
    Ha en trevlig helg!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  9. Underbart armband. Så snyggt skåp och blommorna du har målat ditt var så snyggt målat. Kram ANneli

    SvaraRadera