torsdag 18 augusti 2011

Armband

Armbanden är omtyckta så vi får tro att det går bra.

Visar här ett par i en annan färg.



Jag har fått förfrågan om mönster på mina pulsvärmare och jag har inget att gå efter utan det blir som det blir men jag ska försöka mig på att beskriva så gott jag kan.

Lägg upp 40 m på st. 3 och fördela dom på stickorna.
sticka slätstickning i ca. 12 cm eller önskad längd och maska sedan av

Udd upptill.

Virka fm runt arbetet
Varv 2- * 5 lm hoppa över 4 m och sedan en fm * upprepa* *
Varv 3- * 1fm,1hst,1st,1dst 1lm ,1 dst, 1st, 1hst, 1 fm* i varje lmb

Udd nertill.
Virka fm runt arb.
Varv 2-*3dst tills, 3dst  tills i lmb, 1lm *
Varv 3- 3lm en picot 3lm, 1 fm ,  i mellan dst grupperna.

En st  blomma på varje pulsvärmare om man önskar det.

Detta va svårt det kanske går åt fanders för er men då får ni hitta på ett eget mönster,
jag är kass på att beskriva men     LYCKA TILL.

MVH.  Maud


8 kommentarer:

  1. Wow vilka läckra armband!
    Supersnygga & originella.
    Nu ska jag kika lite på hur mycket jag har missat, känns som det var evigheter sen jag var här inne hos dig...
    Passar på att önska dig en trevlig helg!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du för beskrivningen av pulsvärmare , nu skall här börja stickas.....

    Armbanden är jättefina ....vad du är duktig ....

    Krammmmm

    //anneli

    SvaraRadera
  3. Snygga armband, du är kreativ på många områden :) Kanske man kan testa att sticka framåt hösten. Får testa din beskrivning då. Går det åt fanders... kanske jag får skicka stickningen till dej då ;) (nejdå, repar upp och börjar om)kramar bibbi

    SvaraRadera
  4. Så snygga armband,
    båda va jätte fina men det med hjärtat gillade jag
    Kram Elin

    SvaraRadera
  5. Hej på dig Maud vännen:)
    Armbanden är superläckra jag gillar dom MASSOR och tror inte det blir något problem att bli av med dom:)

    Så snällt av dig att dela med dig av beskrivningen på dina pulsvarmare:) Syn bara att jag inte kan sticka men man kan jo inte klara av allt här i livet eller hur ha ha ha:)

    Kul att du gillade mitt pyssel jag hade gjort till vårt nya uterum:) Det är så trevligt att testa på lite annat också i bland:)Att arbeta med snören var kul:)
    Kul att du blev sugen på att testa på jag lovar dig det är jättekul så lycka till:)

    Önskar dig en toppen fredag och helg:)

    Ha det bäst och massor med kramar från Lilla Inger vännen ♥:)
    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera
  6. Armbanden är superläckra jag gillar dom verkligen. Tack för beskrivningen till pulsvärmarna. Sticka har jag lärt mig en gång. Men nu fixar jag inte att göra sånt med min hand. Jag får njuta av det andra gör. Ha en trevlig helg och tack för goa kommentarer som betyder så mycket. Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Så fina, vad duktig du är. Önskar dig en fin lördag. Kram Johanna

    SvaraRadera