fredag 5 augusti 2011

Kaffeljus

Kunde inte hålla mig särkilt länge ifrån att testa och göra kaffeljusen en lånad ide av Eva (har försökt länka till hennes sida men vet inte vad som blir fel) lite pilligt va det och tog lite tid men jag tycker att dom blev fina för att vara första gången.

Kaffekopparna är loppisfynd från Skara.










Ett par överblivna svarta glas blev fina med liten blomma i , synd att slänga det finns alltid något som man kan göra av udda saker.


Ha en underbar helg .

MVH.  Maud

16 kommentarer:

  1. Så fina kaffeljusen blev, det kommer nog Birgitta gilla dom...Kram från Marika

    SvaraRadera
  2. Fiffig idé och så bra be-bort-gåva, med, som du har satt på, en egengjord tags med passande text. Var det lätt att göra tro? kramar bibbi och en trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Åhhhh vad fina , får nog testa jag också ......

    Kram
    //anneli

    SvaraRadera
  4. Wow sådana ljus måste jag testa att göra.
    Dina är ju sååå fiina

    SvaraRadera
  5. ja, dom är verkligen fina dina ljus. Tänk vad mycket alla "skåpsvärmare" man har kan användas till. Jättesöta! Ha en trevlig helg. Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Det var virkelig noen flotte kaffelys♥. De likte jeg virkelig. Morsomt å få noe slikt i gave.

    Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Du er så snill♥

    Klem fra Marita♫♫

    SvaraRadera
  7. Vilka jätte fina ljus jag bara älskar sockerskålen.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej hej! Och tack för titten inne hos mig =) jaa du är oxå en mångsysslare ser jag :) Vilka jättefina kaffeljus! Och snygga kort gör du oxå...och stickar och allt möjligt...roligt att du, precis som jag, gör lite olika saker...alltid kul att se vad andra hittar på :) Ha det gott! Kram kram

    SvaraRadera
  9. Nämen du..! Dina kaffeljus är helt underbara! Så otroligt vackert. Ser väldigt antikt och mysigt ut, med en liten ettikett och allt :)
    Fantastiskt fint!
    Vilket perfekt sätt att använda sina loppisfyn på! :) Jag har en förkärlek för lite äldre kaffeserviser, särskilt de med snirkliga mönster och blomsterrankor, och att låta dom bli en del av heminredningen är verkligen en kanonidé! :)

    kram,
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Jätteläckra ljuskoppar.Tänk så mycket kul idéer det finns.Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Vilak läckra ljuskoppar, jag måste testa det också. Kanon bra presenter att ha när man går bort.

    Tack för din fina ord inne på min blogg... de värmer!!

    Kram och ha en fortsatt fin helg!
    Anneli

    SvaraRadera
  12. wow, vilka läckra ljus du fått till!! Helt bedårande att göra...blir såå sugen, snart när höstmörkret är här.

    tack snälla Maud för dina fina ord inne hos mig!

    Kram Katja

    SvaraRadera
  13. Helt underbart söta är de!!
    Det skulle jag också vilja prova på att göra :)
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  14. Så super fina, det måste jag bara prova.
    Har du smält stearin i koppen eller hur har du gjort.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  15. Så jättefint! Gillar verkligen idén att göra något av det som är gammalt och överblivet. Håller kopparna när man tänder ljusen sen?
    Mariette

    SvaraRadera
  16. Vilka härliga ljus du gjort...jag har gått och funderat på att göra sånna hela sommaren men det har inte blivit av. Nu får vi se om jag kan få tummen ur när jag såg hur fina dina blev. Hoppas att allt är bra.....Kram

    SvaraRadera