fredag 12 augusti 2011

Pulsvärmare

Nu har jag fått dille på att sticka och virka pulsvärmare men så är det med mig jag kan sällan göra ett par utan bara öser på och vips så är det en hel hög.

De flesta är i ullgarn och mudd i mohair av olika sorter, de orange och grå enfärgade stickade är ett lånat mönster från en blogg, kommer tyvärr inte ihåg från vem.
De andra pulsvärmarna finns det inget mönster på utan de blir som de blir.

Här kommer några smakprov och fler ska det bli för jag har lite nytt garn som bara ligger och väntar.









Hoppas att någon vill köpa ett par för alla kan jag inte ha själv.

Ha en trevlig helg.

MVH.   Maud





10 kommentarer:

  1. Var dom gråa med vitt och blomma till mig kanske??? Så snygga dom var...Kram från Marika och vi ses och skapar nästa vecka min vän...Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Jösses så fina pulsvärmare du har gjort. Flitig du har varit då! Ha en trevlig helg Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Stickorna slår emot varandra varje kväll, mycket fina pulsvärmare. Blir riktigt inspirerad av alla dina olika hobbies. Har stickat o virkat i mitt "tidigare liv", men nu var det några år sedan. Hösten är här snart...kanske stickorna ska plockas fram då. kramar bibbi

    SvaraRadera
  4. Så duktigt du är på att sticka så snygga dom är. Min favoritt blev dom gråa med vitt och blommor. SUPER SNYGGA!!!

    Önskar dig en skön helg
    Kraam Anneli

    SvaraRadera
  5. Haloojj!! Härliga pulsvärmare!! Det är så kul att sticka dessa för det går ju så fort...Men just nu har inte tid att sticka...Jobbar.. mycket...

    Har du sålt det gråa med vit fluff?

    Intresserad av dem om ingen tingat dem!!

    SvaraRadera
  6. Wow, så mange fine pulsvarmere♥. Du har vært kjempedyktig☺. De får du sikkert solgt fort. Men kan være fint å ha slike liggende i tilfelle man må ha en gave plutselig tilgjengelig☺.

    Ønsker deg en trivelig helg.

    Klem Marita♫♫

    SvaraRadera
  7. Åhhhh vad flitig ,duktig du har varit dom är kanon fina ...allihopa....ska nog testa jag också .......

    Krammmmmm
    //anneli

    SvaraRadera
  8. Så mange fine pulsvarmere du har laget her.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  9. Hej hej! Å tack för titten inne hos mig :)
    Ja jösses vilka fina pulsvärmare =)Fina allihopa å de gråa och vita är favoriter tror jag...Kul även att se att det finns andra som oxå får dille på en sak så att det inte bara är jag :) Pulsvärmarna blir du säkert av med...inte långt innan vi har kyligare tider igen :( ha en bra kväll du oxå, kram kram

    SvaraRadera
  10. Åh, så fina! Du är verkligen produktiv :)
    Mariette

    SvaraRadera