tisdag 22 november 2011

Julkort nr. 39 och 40

Har varit hos min pysselvän Marika idag och då lärde hon mig en ny teknik som är så fin till kort.
Man använder sig av vanliga post it lappar som man river av sidorna på ena sidan och bildar dom till en fyrkant och sedan tar man och lägger på distress färg i olika lager och sedan ett eller flera stämpelmotiv  ovanpå det.
Det är svårt att förklara men det va så rolig teknik så nu är jag helt såld på det så nu blir det nog risk för att jag kommer visa fler sådana kort.




Ha det gott.

Maud

11 kommentarer:

  1. Jättefina kort du har gjort. Tror det kallas distressrutor, när man gör sådana där rutor. Fina kort med snygga färger. Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Wow, vad snyggt och vilken häftig idé!
    Kom just på att jag glömt svara på ditt mejl ang pulsvärmarna, slarvigt av mig, ska svara när jag bloggat klart.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Men åhh va snyggt det blev!!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Så snygga, min goa vän. Kram från Marika

    SvaraRadera
  5. Vilka jätte fina kort,
    men det översta va super.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  6. Snygga distressrutor du har fått till :) Gillar båda men den överst var snygg med flera färger. Du får gärna visa flera. kram bibbi

    SvaraRadera
  7. Fina kort! Tack för de båda pulsvärmarna, de svarta har redan blivit en försenad 40-års present till en kompis i Kristinehamn som vi var hos i helgen. Besökte även butiken som ni skall vara på till helgen. Lycka till med försäljningen! Kram

    SvaraRadera
  8. Kul att lära sig en ny teknik . Tomten är såååå fin. Kommer snart ett kort med samma tomte (!!!!!!!!) på min blogg. Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Härliga julkort Maud och underbara distressrutor...
    Kramar

    SvaraRadera
  10. ÅH jisses så snyggt det är. Va kul att få lära sig nått nytt!
    Kram lene

    SvaraRadera
  11. Vad du har gjort många Julkort nu vilken lycka för dig:)

    Super snygga Julkort som kommer bli mycket uppskattade av dom som får njuta av dom live sen:)

    Massor med kramar från din lilla vän Inger ♥:)
    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera