fredag 24 februari 2012

Igår virkade jag en disktrasa, låter inte så kul kanske men det var det och fin blev den.
Garnet köpte jag hos Monica i Tidaholm och mönstret hittade jag på en sida på nätet men har tyvärr glömt bort var.


Garnet är från Järbo GARN och heter Soft Cotten och är i 100  % bomull och kan då tvättas i 60 grader.

Har stickat ett par pulsvärmare i ett mycket exlusivt garn som också kommer i från Monica och heter Alpaca Silk kommer från M&K,  70 % Baby Alpaca   30 %  Silk.

Garnet är silkest lent och mycket behagligt att ha på sig.



Ha en riktigt bra helg.

Maud.

13 kommentarer:

  1. Underbart fina virkade saker du gjort, vad duktig du är. Trevlig helg. Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Så fin disktrasa, och pulsvärmarna är riktig snygga. Så kul att ni var på besök hos mig, vill träffa er snart igen. Kramar, o ha det gött i helgen / Monika

    SvaraRadera
  3. Åhhhhhhh...... vad fina dina pulsvärmare är , kan känna hur mjuka dom är ..........

    Kram o trevlig helg

    //anneli

    SvaraRadera
  4. Så fint du virkar och stickar. Gillar dessa ljusa färger. Trevlig helg. Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Mysig disktrasa :) Gillar pulsvärmarna, verkar vara ett skönt garn. Kanske något att leta efter och sticka egna. Trevlig helg kram bibbi

    SvaraRadera
  6. UNDERBARA pulsvärmare. Tar du upp beställning och vad kostar i så fall ett par?

    Ha det gott

    SvaraRadera
  7. Hej! dina pulsvärmare är ljuvliga ;) ha en fin helg!kram Jessica

    SvaraRadera
  8. Helt otroligt tänk att ha en sådan underbar disktrasa:) Jag hade nog bara haft den till pynt och inte använt den alls:) Å dina pulsvarmare du vet jag älskar jo dom:)
    Tack snälla för ditt mail jag hör av mig vännen:)

    Önskar dig en jättetrevlig lördag och helg:)

    Kramar från Lilla vännen Inger ♥

    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera
  9. Helt underbara....Kram från Marika

    SvaraRadera
  10. Så fin disktrasa. jag gillar att virka disktrasor. Och kan du tänka dig att min konservative man använder dem också nu. Dina pulsvärmare....mmmmmmmmm. Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Vad lyxigt att ha en sååå fin disktrasa
    Snygga pulsvärmare
    Kramis

    SvaraRadera
  12. Med sån vacker disktrasa är det riktigt roligt att torka hema..!
    Ljuvliga pulsvärmare!!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  13. STORT TACK för ditt trevliga besök och rader hos mig så himla snällt och gulligt av dig:)
    Trevligt att du gillade min vita flätade korg, blev nöjd med den själv och håller på med flera i andra färger:)

    Önskar dig en jättetrevlig måndag och vecka som kommer:)

    Kramar från Lilla vännen Inger ♥

    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera