tisdag 9 oktober 2012

Nu har kreativiteten flödat för fullt, har designat ett halsband av garn, har lagt upp 6 maskor på stickor 2 1/2 och stickat med en teknik så den får rundade kanter och sedan sytt ihop dom så de bildar en kjedja.
Jag har beställt en klänning av en vän i limegrönt linne tyg och tänkte då att jag ville ha något annorlunda halsband till det och fick då denna ide, jag har inte sett något liknande men det kanske blir populärt nu..



Gjorde även ett par pulsvärmare i samma gröna färg, de är stickade i Alpakasilk ett mycket fint och lyxigt garn.
Nej nu ljög jag jag stickade två par ifall det är någon som vill köpa ett par.


Min vinst från Nina kom igår och det var ett mycket fint och charmigt fat.
Tack än en gång .


Ha det gott.
Maud



9 kommentarer:

  1. Häftigt halsband! Har inte heller sett något liknande, kul att det blev som en kedja, verkligen kreativt å snyggt!
    Tack för fina ord hos mig..ja jag tycker mycket om att sy och ibland säljer jag. Ängeln på bloggen är en beställning som jag gjort.
    Stort Grattis till vinsten! Ett sånt skulle man inte säga nej till :-)
    Ha det så gott
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Oj, här flödar kreativiteten , häftigt halsband , dina pulsvärmare är så fina ...........
    Grattis till den fina vinsten ....

    //anneli

    SvaraRadera
  3. Vilket läckert halsband. Det ser pilligt ut , men kanske är det inte det. Oj vilken vinst du fick. Roligt att duka kaffebordet med ett sådant.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Snyggt halsband och snygga pulsvärmare. Grattis till kakfats vinsten.kram bibbi

    SvaraRadera
  5. Halsbandet är fräckt, sticker liksom ut lite:)Dina pulsvärmare vet du ju attjag älskar, men har ju redan två par, men de här var otroligt vackra!
    kramis

    SvaraRadera
  6. Va kul att vinna något så fint! Grattis !
    Har ju pulsvärmare redan men jag har fått förfrågningar om fler, har lämnat ut din blogg adress om de vill kolla på allt fint du gör! Kram

    SvaraRadera
  7. Kul med fatet,, grattis.. Va fina pulsvärmare!!Så fin färg..ha en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker vinst!! Läckert halsband du gjort. kan vara säker tror jag om att vara ensam om den designen..! Är gärna med på din utlottning igen, men att hoppas på vinst en gång till är väl knappast trolig....eller?! Kram Kate

    SvaraRadera
  9. Jättesnyggt, det kommer bli urläckert! Vad påhittig du är! Grattis till vinsten! Tack Maud för att du återkommande kikar in hos mig och lämnar kommentarer, mycket värmande. Ha en bra vecka! Kram Katja

    SvaraRadera