tisdag 12 mars 2013

 
Hej på er!
 
 
Nu har jag gett mig på något som jag inte tidigare gjort nämnligen att sticka vantar med en massa mönster.
Det var inte svårt men det gäller att ha koll på varven och man får inte ha brottom.
 
 


Nu är det bara att få gjort den andra också.
 
Mönstret hittade jag i denna bok.
 


Visar även en till tubhalsduk i björnbärsmönstret.
Det har blivit lite av mitt favorit mönster för det är så kul att sticka det.
Det blev lite garn kvar så då fixade jag till ett pannband också.
 



Lite roligt med egna textlappar eller hur.
 
 
Ha det gott.
Maud





5 kommentarer:

  1. Hej!
    Ibland blir jag sugen på både sticka och virka. Tyvärr sätter händerna och axlarna stopp. Jätte fint
    Kram GunBritt

    SvaraRadera
  2. Ja kanske jag borde sticka ett pannband med björnbärsmönster... Försökte mej på en mössa med det mönstret men mössan blev inte bra...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Både snyggvante och pannband. Se nu bara till att göra den andra vanten också så inte ena handen får frysa ;) Björnbärsmönstret riktigt snyggt, aldrig sett förut. kram bibbi

    SvaraRadera
  4. Hej! så duktig du är! och jag tycker de små by Maud är riktigt fina!! känns så äkta hemgjort då ;) ha en fin Onsdag!kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Vad mycket fint du gjort. Kram Katarina

    SvaraRadera