måndag 19 augusti 2013

 
 
Ännu en måndag!
 
Första arbetsdagen efter sex veckors ledigt, det kändes lite ringrostigt till att börja med men efter ett par timmar så var allt som vanligt igen.
 
Men egentligen är det skönt när allt kommer in i sina gamla vanor igen.
 
Har gjort lite fler kakfat eftersom jag och dotter ska stå på Lidköpings kultur och porslinsfestival nu till helgen.
Och då passar det med bla. Rörstrandsporslin ifrån staden.
 
Det röda heterBengali och det blåa utan kopp Rang.
Dock hittade jag inget kaffefat i Rang så det fick bli ett udaa.
 



Det sista är ett udda porslin utan stämpel men charmigt ändå.
 
Ha det gott.
 
Maud
 
 
 


6 kommentarer:

  1. Så fina kakfat och vad roligt att stå på en porslinsfestival och sälja. Hoppas det går bra. Jag har just beställt sådana handtag och snart ska du få se vad jag ska göra med dem !!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. jättefina kakfat,,det mittersta va finast..Jag har semester nu i 5 dar...oj tänk om man skulle ha haft 6 veckor..kan tro att det kändes första dagen;O)Ha en skön sensommardag!

    SvaraRadera
  3. Hallå där! Vad fina kakfat du gjort. Har beställt hem material , så jag och andra( kunder) får göra ett försök att tillverka nåt. Hoppas allt är bra efter semestern. Kram / Monika

    SvaraRadera
  4. Mycket fina kakfat, gillar de blå/vita! Har tänkt beställa hem material och göra ett men än har jag inte kommit mig för att göra det :-)
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Hej Maud! verkligen fina fat..och jag håller såklart på det i rosa toner...blått är verkligen också fint,men har aldrig passat här!trevlig helg ♥ kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Så vackra fat du har gjort...

    Vore roligt om du ville var med i julkortstävlingen jag har min blogg. I potten ligger 3st presentkort till PY Hobby butiken. 1:a 300kr, 2:a 200kr, 3:e 100kr …Vinnaren utses av oss på PY Hobby!
    Tävlingen pågår hela september, välkommen till min blogg läsa mer om …Kraaaaam Anneli

    SvaraRadera